Returer och reklamationer


Returrätt

Runners' Store följer konsumentverkets rekommendationer och uppfyller distansköpslagen. Full ångerrätt gäller inom 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan returneras i nyskick och i obruten förpackning. Det är viktigt att du bifogar en kopia på kvitto eller följesedel eller ett brev med ditt namn, din adress och ditt ordernummer så att vi vet vad returen gäller. På levereranssedeln som bifogas leverans finns returadress och instruktioner för returnering.

Om du handlat över 500 kr och vill returnera varor, maila till kundservice@runnersstore.se så mailar vi tillbaka en returfraktsedel du kan skriva ut och sätta upp på paketet och lämnar in hos ditt närmaste postombud. Skulle du returnera en eller flera varor så att ditt slutgiltiga köp understiger 500 kr, förbehåller vi oss rätten att debitera 49 kr för frakten.

Exempel: Du beställer skor för 1800 kr men returnerar dem så krediterar vi 1751 kr på din betalning. Den fria frakten gäller enbart om du köper (dvs behåller) varor över 500 kr, efter att returerna räknats av.

Varan/varorna måste returneras i ett emballage och kan inte bara vara ihoptejpade. Returadress eller frimärke ska inte sättas direkt på skokartong eller dylikt. Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift om varan eller emballaget inte returneras i samma skick som vid leveransen.

Om du har beställt flera varor, drar vi av beloppet på det du returnerat och krediterar ditt kontokort eller ditt bankkonto. Kreditering sker först när vi mottagit returen.

Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 110 kr.

Personligt utformade fotbäddar kan ej återköpas.

Returadress

Har du inte returfraktsedel, använd någon av adresserna nedan.
 
Runners' Store
Box 855
101 37 Stockholm

Returadressen finns även angiven på faktura/följesedel.

Obs! Returnerar du ett paket med något annat företag än Posten så skickas det till följande adress: Runners' Store, Regeringsgatan 26, 11153 Stockholm

Reklamation

Vid reklamation av elektronik, e.g. GPS-klockor, ber vi dig alltid att i första hand kontakta leverantörens kundtjänst. I många fall kan de hjälpa dig direkt över telefon eller via mail. Om det trots allt skulle behövas att varan skickas in på service ber vi dig kontakta vår kundservice på: kundservice@runnersstore.se eller på telefon 08-22 25 50 så hjälper vi dig gärna.

Vid reklamation av skor eller textil ber vi dig att i första hand besöka någon av våra butiker. Annars ber vi dig också här kontakta vår kundservice på: kundservice@runnersstore.se eller på telefon 08-22 25 50.